Λίστα καλεσμένων – Τι να προσέξω

Λίστα καλεσμένων - Τι να προσέξω

Ένα πολύ σημαντικό μέρος της ετοιμασίας του γάμου σας, είναι να δημιουργήσετε σωστά την λίστα των καλεσμένων σας. Από αυτό εξαρτώνται πολλά από τα επόμενα βήματα. Η χωρητικότητα της εκκλησίας, η χωρητικότητα του κέντρου, το κόστος του τραπεζιού, το κόστος για τις μπομπονιέρες, για τα προσκλητήρια  γάμου και ούτω καθ΄εξής. Επομένως θα πρέπει με σύνεση και προσοχή να συντάξετε από την αρχή την λίστα μαζί με τον σύντροφό σας και να κινηθείτε σύμφωνα με αυτήν το επόμενο διάστημα.

Γονείς – Πεθερικά

Είτε συνεισφέρουν οικονομικά είτε αναλάβετε εσείς ως ζευγάρι όλα τα έξοδα του γάμου σας, οι οικογένειές σας θα πρέπει να ενημερωθούν από την αρχή και να τους δώσετε ένα εύλογο χρονικό περιθώριο για να σας δώσουν τα ονόματα των καλεσμένων τους. Θα πρέπει να σας καταγράψουν αναλυτικά τα ονόματά τους, καθώς κι αν περιλαμβάνονται και τα παιδιά των οικογενειών. Επίσης να αναφέρουν ποιοι θα είναι καλεσμένοι στο τραπέζι και ποιοι όχι. Είναι απαραίτητο να το κάνουν αυτό τον πρώτο μήνα που ξεκινάτε τις προετοιμασίες του γάμου, ώστε να έχετε τον χρόνο να ψάξετε για τις κατάλληλες αίθουσες βάσει των ατόμων που θα έχετε. Αν σας βοηθήσουν οικονομικά στο γάμο σας, ίσως χρειαστεί να κάνετε μαζί τους μια διαπραγμάτευση για να μην καλέσουν παραπάνω άτομα που δεν χρειάζεται.

Ποσοστό – αναλογία

Παραδοσιακά, σε κάθε οικογένεια αναλογεί το 25% των συνολικών καλεσμένων και στο ζευγάρι το 50%. Έτσι αν για παράδειγμα έχετε συνολικά 200 καλεσμένους, τους 100 θα τους καλέσετε εσείς και τους άλλους 100 οι γονείς σας.

Dream List

Όταν αρχίσετε την δημιουργία της λίστας, είναι φυσικό να σημειώνετε όλα τα ονόματα που σας έρχονται στο μυαλό. Από τους παλιούς σας συμμαθητές, τους συναδέλφους σας στην δουλειά μέχρι μακρινά ξαδέρφια που έχετε να δείτε χρόνια. Φυσικά θα δημιουργηθεί ένα πλεόνασμα καλεσμένων που θα πρέπει στη συνέχεια να περικόψετε. Σκεφτείτε ποιοι δεν θα σας λείψουν τελικά αν δεν έρθουν και με ποιους έχετε χαθεί τελείως τα τελευταία χρόνια. Ποιος θα χαρεί πραγματικά από αυτούς να παρευρίσκεται στην ομορφότερη στιγμή της ζωής σας και ποιος μπορεί να έρθει μόνο από υποχρέωση. Εσείς γνωρίζετε τον καθένα προσωπικά και έχετε τα καλύτερα κριτήρια.

Budget

Αν έχετε ορίσει ένα ταβάνι στα έξοδα που προτίθεστε να διαθέσετε, τότε αρχίζετε να αφαιρείτε καλεσμένους από την λίστα αν ο αριθμός σας είναι πλεονασματικός. Το τελικό budget είναι αυτό που θα ορίσει και τον τελικό αριθμό των καλεσμένων. Αφού έχετε μιλήσει πρώτα με το κέντρο που πρόκειται να κλείσετε και έχετε ακριβή εικόνα του ποσού που θα χρειαστεί να δαπανήσετε ανά άτομο, κάνετε την διαίρεση και έχετε κατά προσέγγιση τον τελικό αριθμό των καλεσμένων. Μην ξεχάσετε να υπολογίσετε ότι το κόστος ανά άτομο θα πρέπει να περιλαμβάνει το κέντρο, τις μπομπονιέρες, τα προσκλητήρια και την τούρτα.

Βάλτε κανόνες

– Μην καλέσετε άτομα τα οποία δεν τα έχετε συναντήσει ή δεν μιλήσατε μαζί τους τα τελευταία χρόνια.
– Αποφασίστε εξαρχής αν θα καλέσετε παιδιά στο γαμήλιο πάρτυ ή όχι. Άλλη προετοιμασία χρειάζεται ένα πάρτυ ενηλίκων και άλλη αν συμμετέχουν και μικρά παιδιά.
– Μην καλείτε κάποιον μόνο από ενοχές. Μπορεί κάποιος για παράδειγμα να σας κάλεσε στο γάμο του πριν από αρκετά χρόνια αλλά να μην έχετε πλέον επαφές. Μην τον καλείτε από τύψεις.

Plan B

Μπορείτε να κρατήσετε στην άκρη μια δεύτερη λίστα με τα άτομα που θα είναι επιλαχόντες. Αυτό σημαίνει πως όταν θα αρχίσετε να παίρνετε επιβεβαιώσεις κράτησης ή ακύρωσης από τους καλεσμένους της πρώτης λίστας, θα μπορείτε να καλέσετε κάποιους για τις θέσεις που ακυρώθηκαν από την δεύτερη λίστα. Φυσικά θα πρέπει να έχετε προνοήσει για επιπλέον προσκλητήρια. Τα προσκλητήρια θα είναι καλό να τα στείλετε τουλάχιστον 2-3 μήνες πριν το γάμο, ώστε να έχετε χρόνο για να στείλετε τα συμπληρωματικά αν έχετε κάποιες ακυρώσεις. Συνήθως τα κέντρα δεξιώσεων ζητάνε ακριβή αριθμό καλεσμένων τουλάχιστον 15 μέρες πριν το τραπέζι, αλλά εσείς μπορείτε να γράψετε υποσημείωση στο προσκλητήριο να σας ενημερώσουν για την παρουσία τους ένα μήνα νωρίτερα.

Ονόματα καλεσμένων

Όταν θα ετοιμάζετε τα προσκλητήρια, στο καρτελάκι που γράφετε την οικογένεια που το δίνετε μπορείτε να γράψετε συγκεκριμένα τα ονόματα τα οποία καλείτε. Όταν απευθύνεστε σε οικογένεια μπορεί να έρθουν μαζί με τα παιδιά τους, ενώ αν γράψετε ονόματα κάνετε ξεκάθαρο ποιούς καλείτε. Εναλλακτικά, μπορείτε να τυπώσετε ένα χωριστό καρτελάκι RSVP αναφέροντας τα άτομα.

Όρια

Μπορείτε να θέσετε από την αρχή κάποια όρια για τους καλεσμένους και να ενημερώσετε τους κουμπάρους και τους γονείς σας γι΄ αυτά. Για παράδειγμα μπορείτε να τους πείτε ότι αν έχουν παραπάνω καλεσμένους από όσους σας είχαν δηλώσει αρχικά, θα πρέπει να καλύπτουν αυτοί τα επιπλέον έξοδα ανά άτομο. Έτσι δεν θα υπερβείτε τον προϋπολογισμό σας αν τα οικονομικά σας είναι στριμωγμένα.

Προσθήκες τελευταίας στιγμής

Θα ήταν συνετό να αφήσετε ένα περιθώριο 10-20 ατόμων για καλεσμένους της τελευταίας στιγμής. Όσο καλό υπολογισμό κι αν έχετε κάνει, πάντα προκύπτουν κάποιοι εξτρά καλεσμένοι είτε από δική σας αμέλεια είτε από αμέλεια των κουμπάρων ή των γονιών σας την τελευταία στιγμή. Αυτούς θα πρέπει να τους υπολογίσετε αντίστοιχα και στο κέντρο, στις μπομπονιέρες και στα προσκλητήρια.

Ανακοίνωση του γάμου στα Social Media

Καλό θα ήταν να κάνετε την ανακοίνωση του γάμου σας όταν θα είστε έτοιμοι από πλευράς καλεσμένων για ευνόητους λόγους. Αν αρχίσετε να το διαδίδετε στα social media πριν καν ξεκινήσετε τις ετοιμασίες, μπορεί να ανταποκριθούν άτομα που δεν θέλετε να τους καλέσετε και να σας φέρουν σε δύσκολη θέση αν σχολιάσουν θετικά την δημοσίευσή σας και σας γράψουν για παράδειγμα ότι ανυπομονούν να έρθουν στο γάμο σας.

Προσπαθήστε να συντάξετε την λίστα σας χωρίς επιπλέον ενθουσιασμό και παρόρμηση. Είστε ήδη ενθουσιασμένοι με το όλο σκηνικό και είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείτε και να παραβλέψετε την λογική σας. Επίσης σκεφτείτε και τους καλεσμένους που ίσως σας κάνουν κατάθεση κάποιο καλό ποσό, ώστε να είναι καλεσμένοι και στο τραπέζι. Φυσικά θα πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά να συμπεριλάβετε αριθμό λογαριασμού στο προσκλητήριο και να ξεφύγετε από τις προκαταλήψεις του παρελθόντος. Είναι μεγάλη ευκολία και για εσάς που θα βοηθηθείτε οικονομικά χωρίς να γεμίσετε με άχρηστα δώρα, αλλά και για τον κόσμο που δεν έχει διάθεση και χρόνο να τρέχει στα μαγαζιά για να ψάχνει δώρο που θα σας ικανοποιήσει.

 

Δείτε επίσης: